29.1.2019.

Председница Владе Републике Србије Ана Брнабић изјавила је данас, приликом представљања новог система за упис у катастар непокретности – еШалтер, да је циљ Владе ефикасна и брза јавна управа, у чијем раду постоји потпуна транспарентност у служби грађана и привреде.

Брнабић је у Канцеларији јавног бележника Иване Грабеж, где су представљени и први резултати примене Закона о поступку уписа у катастар непокретности и водова, истакла да је циљ и успостављање система у коме ништа не зависи од воље појединца, већ од јасно дефинисаних правила у складу са законима.

Ово је била водиља кад смо кренули у реформу катастра, која је једна од најкомплекснијих реформи које Влада спроводи. Реформске мере су једино успешне уколико на прави начин доносе квалитетне промене у свакодневни живот грађана, објаснила је она.

Према њеној оцени, реформа катастра управо погађа суштину, јер сваки дан мења живог грађана набоље.

Премијерка је подсетила на то да су од 1. јануара у централни систем повезане све локалне пореске администрације и да сада грађани и привредници могу да једноставно преко интернета погледају које су њихове обавезе за порез на имовину за све некретнине где год да се налазе.

Она је најавила да ће од 1. фебруара, такође преко интернета, моћи да се плати и порез на имовину, тако да више неће бити папира.

Министарка правде Нела Кубуровић подсетила је на то да је 2014. године разрађен регистар промета непокретности, и навела да се данас, после унапређења рада у тој области, не може више десити да се један стан прода више пута, односно један уговор не може бити оверен два пута.

Према њеним речима, јавним бележницима је данас омогућено да се повежу са катастром, а од новембра прошле године са том институцијом су повезани и јавни извршитељи, чиме се повећава правна сигурност.

Министарка је подвукла да су данас подаци о власницима непокретности ажурни и да се не дешавају примедбе које су биле актуелне раније – да се поступак извршења врши према лицима која нису власници станова.

Размена података, како је нагласила, скраћује време и штеди ресурсе.

Потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић указала је на то да је циљ реформе катастра да грађани и привреда брзо, квалитетно и дигитално добију све што им је потребно.

Све што радимо у реформи катастра треба да буде са циљем да то буде јака и независна државна институција која ће се понашати тако да побољша привредно окружење и да Србија буде боље место за живот и инвестиције, указала је она.

Ово је један од корака у том правцу након електронске грађевинске дозволе, будући да без реформе и дигиталног катастра нема модерне државе, закључила је Михајловић.

Амбасадор Велике Британије у Србији Денис Киф истакао је да је Влада Уједињеног Краљевства највећи донатор пројекта е-Управе и да је кроз Фонд за добру управу од 2015. године донирано 15 милиона евра, те да ће наставити и ове године да подржава реформске процесе у Србији у вредности од шест милиона евра.

Циљеви су побољшање пословног амбијента и боље позиционирање Србије на  „ Дуинг бизнис листи“ Светске банке. Са Србијом делимо знање и искуство и наставићемо да је подржавамо у даљим реформама, поручио је Киф.

Директор Републичког геодетског завода Борко Драшковић поновио је да је пројекат реформе катастра један од најизазовнијих и најсложенијих, те да је захваљујући доброј сарадњи свих ресорних институција и подршци Фонда за добру управу Велике Британије више од 1.500 службеника обучено да користи овај сложени систем.

У првих шест месеци примене електронског система еШалтер грађани и привреда су поднели чак 130.000 захтева за упис у катастар, од чега приближно 53.000 преко јавних бележника.

Проценат електронских захтева за само пола године достигао је већ 40 одсто у укупном броју поступака пред Републичким геодетским заводом (РГЗ).

Уместо шест одлазака на шалтере, грађани и привреда сада све послове обављају код јавног бележника, који проверава ваљаност документације и електронским путем је доставља катастру.

Просечно време за решавање предмета је смањено са 25 на пет дана, што би требало позитивно да се одрази и на позицију Србије на „Дуинг бизнис листи“ Светске банке.

На истом месту странке могу да поднесу и пореске пријаве које РГЗ прослеђује Пореској управи и локалној пореској администрацији, тако да више не морају да имају директан контакт ни са њиховим службеницима.

Новим Законом о поступку уписа у катастар непокретности и водова уведен је једношалтерски електронски систем за упис непокретности преко јавних бележника – еШалтер.

Од 1. јула 2018. године грађани и привреда више немају директан контакт са РГЗ-ом, Пореском управом и локалном пореском администрацијом, већ све послове око добијања листа непокретности, овере купопродајног уговора, добијања решења о упису некретнине и подношења пореских пријава могу да заврше код јавног бележника.

Једношалтерски електронски систем еШалтер је резултат тимског рада чак осам институција и организација на развоју ефикасне еУправе, доброг пословног амбијента, владавине права.

Вест пренета са интернет странице Владе Републике Србије.

МЕДИЈИ ПИШУ:

25. 01. 2019,  Plus on line

 

www.naled.rs

 

27. 01. 2019,  Дневни лист „ПОЛИТИКА"

 

/content/Vesti/2019/01 januar/Politika-naled-RGZ.jpg

 

27. 01. 2019,  Радио „BOOM93"

 

27.01.2019,  Портал „еКапија"

www.rs.n1info.com

 

 

Релевантне вести